Information och turistattraktion

Hejsan allihopa! Jag har inte bloggat på sista tiden, jag har varit inne på lite andra sidor, och njutit av sommarlovet! Jag vil bara informera om att kommentarer på denna blogg kommer nu att bli modererade (av mig själv såklart), så att det inte kommer några dumma comments från hippetihoppeti hoo ko-ko-i-huvudet-idioter som är beronede av DC, Monster och Beniga Snoop Dogg! (Haha, där fick du!). Alla snälla kommer att komma med, och jag läser alla! Och min blogg Funderingar kommer nu att tas bort, jag skriver ju aldrig där, så det är lika bra!

Bor du i/nära Sala? Eller ska till nånstans i närheten, typ Uppsala? Då vill jag tipsa dig om ett jättespännande "museum"(eller nåt sånt), som heter Sala Silvergruva! Jag var dit idag, och jag åkte 155 meter ner under marken till en silvergruva från 1500-1800 talet, och ni tänker säkert "men gud, va' trååååkigt...", men NEJ, det var det inte! Det var nästan läskigt! Jag var tvungen att köpa en liten mjukis-fladdermus att krama om, för att man var så rädd! Det var jättemörkt, det enda ljus man hade var små neonlampor på väggen, och ledaren som höll i en fackla. Och antingen så var det trånga, mörka gångar, eller stora, ekande salar! Det var jättekallt också, 8 grader, tror jag!  Och så hade dem satt upp dockor, som såg lite läskiga ut också. Se Sagan Om ringen(första filmen), då går dem ner i dvärgarnas gruva, det är nästan samma känsla, fast det är ju inte på riktigt...



Imagine!

Kommentarer
Postat av: sanna

svar: jaså, :) låter bra.

2009-06-25 @ 17:46:42
URL: http://sannaknows.blogg.se/
Postat av: EmmaEriica

Hej! Förlåt om jag stör!

Kan du kommentera vad du tycker om min bild jag fotograferat häromdagen? Inlägget heter "Blach & White flower" och det skulle betyda mycket om du kunde kommentera och berätta vad du tycker om den.

Artikeln med bilden hittar du här; http://emmaeriica.blogg.se/2009/june/black-white-flower.html



Tack!!

2009-06-25 @ 18:01:02
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0